Σε καμία περίπτωση δεν είμαι κριτικός κινηματογράφου. Όλοι οι κινηματογράφοι ίδιοι μου φαίνονται άμα σβήσουν τα φώτα.

21.2.23

TAR


8/10

Μία κορυφαία διευθύντρια ορχήστρας στο απόγειο της καριέρας της, έρχεται αντιμέτωπη με τις συνέπειες της αλαζονείας. 

To ΤAR είναι ένα αργόσυρτο θηρίο, αρκετά πιο μεγάλο από αυτό που ίσως χρειαζόταν αλλά φέρνει μαζί του ένα φανταστικό δωράκι: η κάμερα είναι πάνω στην Μπλάνσετ και την έχουν αμολήσει για 2.5 ώρες. 

Και παίζει τις σαγιονάρες της. Και τα μανταλάκια του γείτονα παίζει. 

Δεν ξέρω τι άποψη έχετε για την Μπλάνσετ (Μπλανσέτ, Μπλανσέ) -για την Κέϊτ, αλλά από ΟΣΑ έχει κάνει, εγώ υποκλίθηκα και με κέρδισε ως εκείνο το ξωτικό, δε θυμάμαι πως το έλεγαν, με ένα δαχτυλίδι μωρέ, πλάκα κάνω, ΗΣΥΧΑ. 

Όχι, μιλάω για το mockumentary "Documentary Now!" στου οποίου το επεισόδιο που είναι καλεσμένη, υποδύεται την Αμπράμοβιτς. Παραθέτω λινκ στα σχόλια, αριστούργημα. Θα μου πεις: έχει παίξει όλες τις Ελισάβετ, τις μισές Βικτώριες, την Γκαλάντριελ και τόσα άλλα, αυτό σε κέρδισε; 

Δείτε το και μιλάμε. 

Προφανώς στο TAR, η συνεργασία της με τον σκηνοθέτη Todd Field, δημιούργησε για εκείνη τις κατάλληλες συνθήκες για να κεντήσει. Και έκανε ακριβώς αυτό. 

🟢

-Μπλάνσετ. Από τα πρώτα δευτερόλεπτα με τις νευρώσεις που σκάνε στο πρόσωπο της πριν βγει στη σκηνή και αργότερα το ειρωνικό γέλιο της, τις άπειρες μικρο-εκφράσεις της, τις παύσεις, τις σιωπές, το ερωτευμένο, το καυλωμένο, το αλαζονικό, χιλιάδες μάσκες που η τύπισσα αλλάζει σαν φουλάρια με εκνευριστική άνεση. Αγνή ζήλεια, ΑΜΕ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΟΛΟ ΚΕΪΤ. Όσκαρ χθες. 

-Σκηνοθεσία. Χάρηκα ιδιαίτερα όταν είδα ότι ο Field έχει σκηνοθετήσει ένα επεισόδιο Carnivale (όσοι ξέρετε, ξέρετε). Εδώ η δουλειά που έχει κάνει είναι εξαιρετική, σαν να είσαι κι εσύ μέσα στους χώρους όπου δρουν οι χαρακτήρες και η Tar, πανέμορφο μονοπλάνο στην ΤΕΡΑΣΤΙΑ σκηνή όπου διδάσκει στη σχολή, όμορφος κινηματογράφος. 

-Μπλάνσετ. Στις στιγμές όπου διευθύνει την ορχήστρα. Έλα τα λέγαμε. 

-τα κρυμμένα hints για την υπόθεση, που μου θύμισαν Χάνεκε. Δεν χρειάζεται να στο μασήσουμε, είναι στην εικόνα, δες το. 

-τα τελευταία 20 δευτερόλεπτα της ταινίας. ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ. 

🔴

-η τεράστια διάρκεια. Δε νομίζω ότι χρειαζόταν, ειδικά με τις προσθήκες κάποιων παράλληλων ιστοριών που δεν οδήγησαν πουθενά. 

VERDICT

Ανάψτε τζάκια και βάλτε πάνω στα γυάλινα τραπεζάκια τα moleskin πεντάγραμμα και τα μον μπλανκ στιλό, ανοίξτε αφρώδη οίνο και τσιμπήστε σολομό με κράκερς από αφρό γαρίδας και αλεύρι τσοφλιού. ΤΙ ΜΠΕΡΓΚΕΡ ΡΕ ΜΟΣΧΑΡΙΑ ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΕΧΝΗ. 

Όχι σοβαρά, φάτε ό,τι θέλετε, θα τρώτε για ώρες, απλά να ξέρετε ότι με την ερμηνεία της Μπλάνσετ θα φάτε κι άλλα πράγματα. 

Γενικά η τύπισσα κερνάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Review Bin